Posted: Sunday August 25, 2013 9:26 AM

Lance Armstrong and UK paper agree to settlement

Decrease font Decrease font
Enlarge font Enlarge font

LONDON (AP) - British newspaper The Sunday Times has reached a settlement with Lance Armstrong after suing the disgraced cyclist to recover damages from a libel settlement.

The paper paid Armstrong 300,000 pounds (now about $470,000) in 2006 to settle a case after printing claims that he took performance-enhancing drugs.

But confirmation that Armstrong led a massive doping program on his teams came last year from a U.S. Anti-Doping Agency report, prompting a confession by the American, who was stripped of his seven Tour de France titles.

The Sunday Times announced it was suing Armstrong for around $1.6 million to reclaim the 2006 settlement payment plus interest and legal costs.

In Sunday's editions, the paper said it and the article's authors had reached a "mutually acceptable final resolution'' with Armstrong, but said the terms are confidential.

It was The Sunday Times chief sports writer David Walsh's co-authored book, "LA Confidential,'' that detailed Armstrong's role in cycling's doping culture and was serialized by his paper in 2004.

 
SI.com
Hot Topics: NBA Draft Yasiel Puig NHL Playoffs NBA Playoffs Mark Cuban Jabari Parker
TM & © 2014 Time Inc. A Time Warner Company. All Rights Reserved.
Terms under which this service is provided to you. Read our privacy guidelines, your California privacy rights, and ad choices.
SI CoverRead All ArticlesBuy Cover Reprint